نمایش تبلیغات:

نمایش تبلیغات چیست؟

نمایش تبلیغات شامل پرداخت هزینه‌ توسط یک تبلیغ کننده برای قرار دادن آگهی‌های تبلیغاتی بر روی سایت‌های شخص ثالث مانند ناشران یا شبکه‌های اجتماعی است. تبلیغات بر روی مجموعه‌ای از سایت‌ها به منظور ایجاد ترافیک برای سایت مقصد سازمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. نمایش تبلیغات با استفاده از تکنیک‌های گرافیکی در داخل یک صفحه‌ی وب برای دسترسی به اهداف مربوط به تحویل آگاهی، آشنایی، علاقه‌مندی و خرید، صورت می‌گیرد. بسیاری از آگهی‌ها با استفاده از بازدیدهای ویدیویی اقدام به تشویق بازدید کنندگام برای تعامل با سایت می‌کنند. در سال 2008، گوگل خدمات رایگان مدیر آگهی‌اش را در سایت(www.google.com/admanager) به‌منظور کمک به فروش، جدول زمانی، بهینه‌سازی درآمد، و ارزیابی مستقیم کالاهای فروخته شده راه‌اندازی کرد.

 

مزایا و معایب نمایش تبلیغات

مزایای تبلیغات آنلاین:

  • پاسخ مستقیم- نمایش تبلیغات می‌تواند باعث ایجاد یک پاسخ مستقیم فوری از طریق کلیک بر روی یک وب سایت به منظور خرید و فروش محصولات گوناگون مانند محصولات خرد شود.
  • افزایش آگاهی و دسترسی به مارک- تصویر یک آگاهی تبلیغاتی می‌تواند باعث ایجاد آگاهی از یک مارک، محصول یا مجموعه‌ای از نیازها شود.
  • اجرای تعاملات مربوط به مارک- بسیاری از آگهی‌های تبلیغات مدرن از طریق کاربردهای بصری بازدید کنندگان را تشویق به ارتباط و تعامل با مارک مورد نظر می‌کند. تبلیغ کنندگان از این طریق به محاسبه‌ی میزان تعامل برای ارزیابی درصد تعامل بینندگان با آگهی مربوط به مارک می‌پردازند.
  • هدف‌گیری- خریداران رسانه‌ای می‌توانند سایت مناسب یا یک کانال داخل یک سایت را برای دسترسی به مخاطب انتخاب کنند.(به‌عنوان مثال، یک مجله‌ي تخصصی آنلاین مربوط به خودرو یا یک کانال مربوط به موتور سیکلت در داخل یک روزنامه‌ی آنلاین).
  • هزینه- فرصت‌هایی برای خرید رسانه‌ی آنلاین با نرخ ارزان‌تری نسبت به رسانه‌ی سنتی وجود دارد اگرچه این مسئله در مورد بازارهای رقابتی مانند خدمات مالی کم‌تر صدق می‌کنذژد.
  • به روز کردن عملیات آگهی- در مقایسه با رسانه‌ی سنتی که مکان‌های رسانه باید هفته‌ها یا ماه‌ها قبل خریداری شود، آگهی‌های آنلاین باید انعطاف‌پذیرتر باشد- به‌طوری که امکان قرار دادن یک آگهی به‌طور سریع‌تر و اعمال تغییرات در طول عملیات بوجود آید.
  • پاسخ‌گویی- همان‌طور که در ادامه‌ي این بخش بحث خواهد شد امکان ارزیابی دسترسی، تعامل و پاسخ به آگهی‌ها به راحتی وجود دارند. باوجود این ارزیابی تاثیر مارک مشکل‌تر است.

 

معایب تبلیغات آنلاین:

  • میزان نسبتاً پایین کلیک- در هنگام بحث درباره‌ی آگهی‌های آنلاین بساری از کاربران وب اظهار می‌دارند که آن‌ها آ‌گهی‌ها را نادیده گرفته و به‌طور تصادفی با آن‌ها برخورد می‌کنند. از این رو بازاریابان باید با استفاده از فرصت‌های رسانه‌ای ویژه مانند آگهی‌های ویدیویی اقدام به جذاب‌تر کردن آگهی‌ها و بالا بردن میزان کلیک نمایند.
  • هزینه‌های نسبتاً بالا یا کارایی پایین- زمانی‌که میزان پاسخ پایین با هزینه‌های نسبتاً بالا در حدود 10 یورو بر هزار تقسیم می‌شوند باعث تبدیل آگهی‌های آنلاین به یک رسانه‌ي ناکارا می‌شوند.

 

بازاریابی ایمیل و سامانه‌ی پیام کوتاه موبایل:

از آن‌جا که بازاریابی ایمیل و سامانه‌ی پیام کوتاه جزء ابزارهای رسانه‌ی رانش هستند و برحسب کاربردهایشان برای ارتباطات با مشتری احتمالی و مشتری سهم زیادی دارند، هر دو در یک گروه دسته‌بندی می‌شوند.

 

بازاریابی ایمیل چیست؟

در هنگام ایجاد طرح‌های ارتباطات بازاریابی ایمیل، بازاریابان نیاز به برنامه‌ریزی برای موارد زیر دارند:

  • «بازاریابی ایمیل برون مرزی[1]»، که در آن عملیات ایمیل به‌عنوان شکلی از بازاریابی مستقیم به منظور تشویق به آزمایش و خرید محصول و به‌عنوان بخشی از یک دیالوگ مدیریت ارتباط با مشتری مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • ((بازاریابی ایمیل درون مرزی))[2] که در آن ایمیل‌های ارسالی از طرف مشتریان توسط سازمان مدیریت می‌شود. کاربردهای ارتباطات بازرایابی ایمیل برون‌مرزی به طور گسترده‌ای به فعالیت‌های کسب و حفظ مشتری مربوط می‌شوند. فعالیت‌های ایمیل داخل سازمان در پی تمرکز بر کسب مشتری بر اساس شایستگی‌های نسبی کاربردهای مختلف ایمیل است که بر مبنای 6 معیار می‌باشد و توسط «چیتندن و رتی[3]» در سال 2003 مطرح شده است:
  • حفظ مشتری
  • ترفیع فروش
  • جمع‌آوری داده‌های مشتری
  • تولید
  • آگاهی مارک
  • کسب مشتری

[1]Out bound- email marketing

[2]Inbound- email marketing

[3]Chittenden and Retti

لینک جزییات بیشتر و دانلود این پایان نامه:

برسی عوامل مؤثر بر ایجاد قصدو بروز رفتار بازاریابی ویروسی در مشتریان و کاربران است